FAQ
Vi har samlet en liste med spørgsmål, som vi ofte bliver stillet. Hvis du har flere spørgsmål eller er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte os.
Koncerten
Vores standardopsætning er en kvintet bestående af sanger, guitarist, trommeslager, bassist og pianist. Vi kan også bookes som både et mindre eller større hold. Fx er det oplagt at opgradere bandet med korsangerinder.
Vi spiller, når du ønsker det. Det er helt op til dig.
Til bryllupper er der typisk mange indslag under middagen og derfor giver det ofte mening at vente med musikken til lige før midnat – så vi når at spille brudevalsen inden klokken 12, som traditionen foreskriver.
Til fødselsdagsfester og firmafester starter vi typisk tidligere, fx kl. 20 eller 21, men det afhænger bl.a. af, om der kommer en DJ senere på aftenen eller vi er booket til at spille under middagen.
Vi spiller i øvrigt ikke kun om aftenen, men har mange gange spillet om eftermiddagen til fx bryllupsreceptioner, kræmmermarkeder og festivaler.
Ja, det gør vi gerne. Den lyder dog ikke helt som den traditionelle indspilning, da vi jo spiller den med elguitar og keyboard istedet for strygere.
Ja, vi spiller gerne til dinner. I så fald har vi typisk en pianist med i bandet, som under middagen spiller dinner og senere på aftenen indgår i bandet. Vi har også nogle gange lavet et dinner setup med to akustiske guitarer.
Vi er selvfølgelig opmærksomme på ikke at larme mere end højst nødvendigt, men musik med trommer og elguitar har en vis volumen og for de fleste mennesker er det lig med en god fest, at der er relativt høj musik.
Vær opmærksom på at der på nogle spillesteder og venues kan være begrænsninger i forhold til lydniveauet. Kontakt os hvis det er tilfældet, så hjælper vi med at lave et setup, der passer til lejligheden.
Når du booker os, er du velkommen til at ønske et par numre, som betyder noget særligt for dig. Så prøver vi, at få dem med på sætlisten. Vi kan dog ikke garantere, at vi kan spille alle numre, fx hvis de af den ene eller anden grund ikke passer godt til os.
På selve aftenen er publikum også velkomne til at komme med ønsker, som vi gerne imødekommer, hvis det er numre, vi kender og kan spille.
Vi spiller typisk 2 x 60 minutter med ca. et kvarters pause i midten, men andre setups er også mulige.
Vi har et kæmpestort repertoire, som er et mix af gamle klassikere og de nyeste hits – alt fra Elvis og Dolly Parton til Beyonce og The Weeknd. Læs mere om vores repertoire.
Udstyr og opsætning
Ja, vi medbringer fuldt professionelt lyd- og lysudstyr, der er passende til et arrangement med op til 200 gæster. Hvis arrangementet er større, anbefaler vi, at der lejes særskilt udstyr og lydtekniker ind. Det kan vi være behjælpelige med. Kontakt os gerne for flere oplysninger og rådgivning ved større arrangementer.
Der er to muligheder: Enten sætter vi udstyr op umiddelbart inden showtime. Det tager typisk ca. 1,5 time og det kræver, at der er nogenlunde fri passage til ‘scenen’. Vi kan gøre det relativt diskret og holder selvfølgelig pause ved taler. Den anden mulighed er, at vi sætter op inden gæsterne ankommer, fx om eftermiddagen. Det tager ekstra tid for os og koster derfor lidt mere.
Når udstyret er stillet op, er I velkomne til at bruge det til at afspille baggrundsmusik inden koncerten og i pauserne. Lydindgangen i vores anlæg er et stereo minijack, så sørg for at have en afspiller (fx mobil) eller adapter, der passer. Vær opmærksom på, at vi pakker vores udstyr sammen efter koncerten. Hvis I vil fortsætte med at spille musik derefter, er det en god idé at have et andet anlæg klar.
Vi ankommer med et tæppe på 6×4 meter, som vi stiller vores udstyr på. Det hjælper både på akustikken og giver en flot visuel ramme om bandet. Hvis der er problemer med pladsen, kan vi dog ofte sagtens rykke sammen på mindre plads.
Et normalt 230 V stik med jord (en ubelastet gruppe/fase) i nærheden af scenen er fint. Vores lysshow kører på LED, så det trækker ikke så meget strøm, som man skulle tro.
Det formelle
Som en del af vores korrespondance, sender vi en mail, hvor vi beder dig om at bekræfte bookingen. Bekræftelsen af denne mail fungerer som en kontrakt.
Vi har følgende politik i forhold til afbestilling:
Kundens afbestilling mere end 90 dage før arrangementets afholdelse kan ske ved afholdelse af 1000 kr i gebyr.
Kundens afbestilling mere end 30 dage før arrangementets afholdelse kan ske ved samtidig betaling af 50 % af det aftalte honorar.
Kundens afbestilling 30 dage eller mindre før arrangementets afholdelse kan ske ved samtidig betaling af hele det aftalte honorar, kun med fradrag for bandets evt. sparede transportudgift.
Vi har spillet koncerter i over ti år, og vi har aldrig aflyst pga. sygdom. Hvis enkelte musikere er for syge til at spille, har vi et stort netværk af professionelle musikere, der kan træde til med kort varsel. Hvis du aflyser pga. sygdom gælder ovenstående aflysningsbetingelser (se under ‘Kan jeg afbestille bookingen?’).
Prisen afhænger af hvor stort et setup vi spiller med, hvor vi skal spille, hvorlænge vi skal spille og hvornår vi skal sætte op. Kontakt os for at få tilsendt en prisliste.
Vi har spillet koncerter i hele Danmark og i Europa. Vi har dog udgangspunkt i København, så jo længere vi skal rejse, jo større er transportomkostningerne.
Regnr.: 7607 konto: 0001694723.
IBAN: DK9376070001694723
SWIFT/BIC: VEHODK22
“Vi var meget tilfredse. Der var hele tiden en stor mængde deltagere, der var på dansegulvet. Godt repertoire, som I leverede til fuld tilfredshed. Synes, at tiden op til arrangementet også var fin – god info fra jeres side og skønt, at I havde al teknik osv. på plads med DR Koncerthuset, hvilket gjorde det nemt for os.”
“Tak for en kanon performance! På vegne af Nordic Tankers, vil jeg bare sige tusind tak for en fantastisk optræden i fredags. Vi blev alle meget imponerede over jeres show, og I har de varmeste anbefalinger herfra! Vi vil klart anbefale jer til andre, og hvis vi en anden gang står og skal bruge et band, vil I helt sikkert blive kontaktet!”
“Lad det være sagt med det samme, I er de sejeste! Tusind tak for en helt igennem forrygende aften, I fik virkelig smidt en fest og alle var helt høje over hvor gode I var, så tusind tak. Vi må helt klart finde på en anden god festlig undskyldning så vi kan booke jer igen. Ha det skønt og endnu engang tusind tak for en fremragende indsats.”
“Tusind tak for en kanon aften/nat… I formåede at holde en fest i gang for os alle, i alle aldre. Og folk var glade. Det man næsten kan klage over er at man selv på andendagen har ondt i kroppen af al den dansen… Kanon arbejde. Tak!”